Návyky pro dobré zdraví

  • pohyb
  • snižování stresu
  • strava
  • imunita a prevence
  • spánek

POHYB

Zdaleka ne každý rád sportuje. Máte-li málo pohybu, což je příznačné v případě kancelářských profesí, potom je zapotřebí něco s tím dělat, jinak budete v budoucnu trpět. To nejmenší co pro sebe můžete udělat, bylo zdokumentováno v pořadu BBC Horizon – The Truth About Exercise.
V podstatě stačí alespoň 3x týdně po dobu 5 minut opravdu velmi intenzivně cvičit – například šlapat na rotopedu. Je to důležité pro prevenci zanášení cév. Budete-li toto pravidlo dodržovat, je velmi nízké riziko, že byste zemřeli následkem ucpání cév.

Chcete-li udělat pro sebe ještě trochu navíc, potom je dobré chodit denně na svižné vycházky. Nejenže se zlepší prokrvování celého těla, ale budete tím zároveň snižovat stres, což je nesmírně důležité. Stres lze špatně rozpoznat (protože se z toho stává standard). Pro tělo i mysl je destruktivní.

STRAVA

Odborníci na výživu doporučují pestrou vyváženou stravu. V tom se většinou shodnou. Jejich ostatní rady nelze uplatnit univerzálně pro každého. Nechcete-li podstupovat nějaké výraznější změny, postačí bohatě přestat jíst stravu, která je nutričně chudá nebo vyloženě škodlivá. Sami jistě přijdete na to, co spadá do těchto dvou kategorií.

IMUNITA A PREVENCE

Co udělat pro vyšší odolnost proti virům? Jak posílit imunitu?

Zapomeňte na různé umělé preparáty. Farmaceutický průmysl z vás chce pouze vymlátit peníze. Co se týče prevence jsou funkční v podstatě jenom přírodní prostředky a sice různé kombinace těchto potravin: česnek, zázvor, křen, cibule, hlíva ústřičná, houba reishi, vitamín C.

Chřipku lze podle psychoimunoneurologa vyléčit za tři dny. „Stačí kombinovat lapacho, echinaceu, propolis a česnek,“ řekl lékař Jan Šula v  Rozstřelu.

SPÁNEK

Význam kvalitního spánku se bohužel podceňuje. Přitom stačí docela málo.
Místnost, kde spíte, by měla být větraná. Důležité je také, aby v ní byla naprostá tma. Trpíte bolestmi zad? Potom vězte, že ve většině případů je na vině matrace. Měli byste si pořídit matraci co nejkvalitnější. Záda potom přestanou bolet přibližně do dvou měsíců.