Pasivní příjmy jsou mýtus

Pasivní příjmy jsou čirá byznys-fiction. Ani když budete číst byz-fi knihy dlouhé roky, nemusí vám to dojít. Všichni bychom chtěli vydělávat bez práce, ale něco takového jde proti fyzikálním zákonům. Peníze vám nikdo nedá jen tak za nic. Tvoření hodnot vyžaduje námahu a čas. Pokud někdo tvrdí, že objevil bezpracný zdroj příjmů, neříká vám celou pravdu. Většinou tomu „bezpracnému“ předchází tuny a tuny práce a nikdy „bezpracnost“ nevydrží dlouho.

Je například velice těžké vytvořit a udržet při životě rentabilní systém se zaměstnanci. Bez vás to sice může chvíli fungovat, ale vždy budou na systém působit destrukční síly, které chtě nechtě musíte neustále odvracet. Bylo by úžasné, kdyby stačilo najmout si manažera a vše běželo od té chvíle úplně samo a firma zůstávala v zisku. Tedy, občas se někomu takový systém vybudovat podaří, ale pochybuji, že si majitelé mohou potom už jen „válet šunky“.

Existuje-li konkurence, nemáte šanci na odpočinek a už vůbec na pasivní příjem, o kterém se bájí v mnoha knihách a videích.

Potřeby a chutě zákazníků se neustále mění. Zároveň probíhají nezastavitelné inovace. Už jen udržet krok se světem znamená vynakládat obrovské množství úsilí. Pasivita prosperitu nepřináší. Pasivní příjmy jsou mýtus. A stejně tak je mylné se domnívat, že lze snadno najít kvalitní pracovníky, kteří vás nebudou stát víc, než kolik vydělají. Občas se to povede, ale bývá to spíše dílem náhody. Pracovníky musíte dlouhodobě trénovat, což jsou další a další každodenní investice nezbytné k dosažení ziskovosti, které na první pohled nejsou vidět.
Lze budovat něco jako „pasivní“ příjmy, ale rozhodně to není bez námahy. Naopak jde o vysoce AKTIVNÍ činnost. Jakmile někdo vytvoří podobný produkt jako vy a objeví, jak prodávat stejným nebo lepším způsobem, váš „pasivní“ příjem se automaticky pokrátí. Přijde-li někdo další, opět se příjmy sníží. A můžete si být jistí, že konkurence nespí.

pasivní příjmy

Mnohdy žijeme v iluzi přesvědčení, že stačí vytvořit dokonalý produkt a ten se začne prodávat sám. Omyl! Práce na vytvoření dokonalého produktu, který bude eventuelně i prodejný, představuje pouze 20% z celkové potřebné práce, aby se produkt začal i prodávat. 80% hodnot tvoří bohužel marketing. Říkám bohužel, protože jde o nezáživnou činnost, kdy se neustále dostáváte do slepých uliček. Marketing ani zdaleka nespočívá jen v nastavení PPC (nebo jiné) reklamy. Jde o soubor mnoha dovedností, jmenovitě například vymýšlení prodejných textů,  vytváření graficky poutavých bannerů a videí, správa řady účtů na sociálních sítích, …

 

Můžete například prodávat online kurzy, grafiku, digitální knihy a další věci, ale nikdy to nebude fungovat tak, že vytvoříte produkt, dáte jej na web a začnou chodit objednávky a bude možné prohlásit, že máte pasivní příjem. Blbost! Objednávky chodí jen když na web taháte návštěvníky a to je mnohem a mnohem větší práce, než vytvořit produkt. Navíc nejde o jednorázový počin, ale o neustálé snažení. Musíte stále tvořit nový obsah a zdokonalovat a zkoušet nové strategie. A potom nakonec zjistíte, že váš úžasný „pasivní příjem“ přináší dohromady ani ne 5 Kč za hodinu odvedené práce. Ale vy si to nepřipustíte, protože za práci považujete jen vytvoření produktu a marketing vnímáte jako něco imaginárního, co se nepočítá.

Není lepší najít si nějaký ziskovější přivýdělek?

V knize 50 způsobů jak si přivydělat rozebírám různé inspirace na přivydělávání, ale především se snažím vést čtenáře k přemýšlení nad kořenem problému nedostatku peněz a jak toto vyřešit.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *