Lucidní snění

Chcete-li, můžete potom i nadále zkoumat „duchovní“ světy, pokud jste to někdy dělali. Proč to vůbec dělat? Protože člověk prahne po poznání. Největší mystérium je pro mě osobně mozek a jeho potenciál. Jaké neuvěřitelné věci dokáží lidé vymyslet a jaké fantastické věci by ještě mohli vymyslet! Nechápu však, proč mnozí touží přejít „na druhou stranu“, když je to snové prostředí tak proměnlivé, nestabilní, mnohdy i agresivní a především krajně nelogické. Chcete přecházet na vyšší úrovně, vyšší frekvence, do vyšších světů a přitom nijak tyto pojmy nezkoumáte a berete je jako dané. Chápu, že po přečtení podobných spirituálních knih, které uvádím na začátku příspěvku, se člověk cítí svobodnější, povznesený, povzbuzený, ale bez vlastní zkušenosti jste si pouze natáhli do hlavy pár šikovných tautologických memů a ani si to neuvědomujete.

Země a celý fyzický vesmír, je ve srovnání s astrálním prostorem naprosto senzační a sice i přesto, že se zde vyskytuje ohromné množství šílenců, kteří touží vyvolávat zlo a chaos. Životní situace řady lidí, kteří chtějí existovat raději v „jiných sférách“, je nejspíš natolik beznadějná, až to snad lze trochu pochopit. Přesto bych na jejich místě raději ještě zkusil sebrat veškerou sílu a snažil bych se beznadějnou situaci změnit na uspokojivější. Vždy existují nějaké lepší cesty, o který jenom nevíme. O dosahování úspěchu v čemkoliv, je vlastně celý tento blog. Třeba zde najdete inspiraci, jak svůj život vnímat jako lepší, aniž byste se museli uchýlit k nějaké formě šílenství.

Pravověrní zastánci okultismu k výše uvedenému namítnou, že člověk má za cíl duchovně se povznést; musí se prý odevzdat a podvolit, jinak si uzavírá cestu do vyšších dimenzí. Já říkám: „Jděte s tím k šípku!“ Viděl jsem v těch vašich astrálech jenom chaos a stejně tak autoři knih popisují v podstatě výhradně nelogický chaos, ve kterém se marně snaží vyznat pomocí absurdních myšlenkových konstrukcí! Chcete-li sem vážení mystici chaos tahat, vynechte z toho laskavě svoje ovečky. Krása spočívá v řádu, harmonii a organizovanosti. Toto však existuje pouze ve fyzickém světě, v této hmatatelné realitě. Oproti tomu ošklivost, zlo a násilí má původ v chaosu a nestabilitě. Chaos je typický pro sny, nebo chcete-li, pro reality s nižší energetickou hustotou, než jakou mají „fyzické“ atomy a jejich stavební kameny.

Strážce světaJste-li „světlonošové“, „mystikové“ či podobní „šamani“ létající po astrálu a hledající osvícení, spasení, povznesení nebo něco takového, potom já jsem „strážce světa“ a nesouhlasím s tím, abyste sem tahali bordel z astrálu. Typicky se tak děje sepisováním tun pomatených ezoterických knih. Na druhou stranu … ono není vůbec špatné se tam podívat, protože potom si dokážete fyzického světa cenit jako ničeho jiného. Během snění jste v prostředí, které je pokaždé jiné a cizí. Není tam žádné „doma“. Tady na Zemi však doma jste. I kdybyste byli bezdomovci, tak pořád máte nějaké své výchozí místo, kam se můžete vrátit.

Neříkám, že bychom neměli zkoumat duchovno. To v žádném případě netvrdím! Měli bychom však mít v hlavě silný firewall proti nesmyslům, protože těch je na každém kroku plno. A měli bychom si ujasnit hodnoty.
mystikovéLidé od nepaměti touží po nesmrtelnosti. Formy vznikají a zanikají. To, co tvoří lidé, má vždy původ v nějaké myšlence. Vesmír oproti tomu z kosmologického pohledu vychází z podivného rozkmitu. Něco na počátku být muselo. Byla to také myšlenka? Nebo jenom nerovnováha něčeho? Mohl být tvořen antihmotou, je zde však hmota, nebo lépe – kladná energie. Tato hmota je  energií. Co je to energie? Kde se vzala? Mohla vzniknout z ničeho?
Touha po nesmrtelnosti zatemňuje logické myšlení. Přistupujete na níčím nepodložené umělé konstrukce. Přivíráte oči, protože si říkáte „Co kdyby?“ Nechci vám brát víru. Jenom se snažím poukázat na skutečnost, že sice můžete dosáhnout osvobozujícího přesvědčení, ale měli byste se ptát, za jakou cenu.

Astrál může každý prokázat jen a pouze sám sobě. I když je hodně silných svědectví, psychiatři by vždy dovedli přiřadit každému cestovateli diagnózu. Psychiatr na cestování astrálem nevěří. Nevěří bohužel ani tomu, že se lze vyléčit bez léků. Já na cestování něčím, co se zdá být „sdíleným myšlenkovým prostorem“ věřím. Zdá se to být někde/nikde mimo prostor a čas. Jak se ale něco takového může vejít do mozku, který má sice nepředstavitelné množství neuronových spojů, ale jen omezené množství neuronů (100 miliard?).

Zaznamenat sen nějakým senzorem zatím není možné. Musíme tedy hovořit o čistě hypotetické vrstvě reality, kterou nelze dokázat. Je to stejné, jako s představou, že žijeme v Matrixu. Není žádný způsob, jak to vyvrátit nebo dokázat. Můžeme jen spekulovat. Výpočetní výkon potřebný k simulaci celého vesmíru by byl zcela nepředstavitelný. Museli bychom se navíc ptát, zda onen Matrix neběží v jiném, větším Matrixu a ten rovněž. Jednalo by se o matrioškový Matix bez jakéhokoliv rozumného počátku. Raději věřím současné kosmologii, která sice neumí vysvětlit co bylo před vznikem prostoru a času (možná je to jenom nesmyslná otázka), avšak umožňuje o tom v celkem rozumných mezích spekulovat a nemusíte předstírat, že na některé věci je nevhodné pokládat otázky, tak jako v případě řady ostatních myšlenkových či dokonce teologických směrů.

Za povšimnutí stojí, že v lucidním snu většinou nejste pronásledováni šelmami, zlými lidmi, příšerami ani jinými přeludy. Pokud se něco takového děje, nemáte lucidní sen, ale obyčejnou noční můru, přičemž dění ve snu neovlivňujete, je předprogramované.
Lucidní sen se liší od běžného snu v mnoha ohledech. Můžete se pohybovat kam se vám zachce. Procházíte zdmi. A spíše než dostat se ze snu máte problém se v něm udržet. Při zkoumání detailů předmětů vidíte dokonale prokreslené povrchy a textury, mnohdy i takové, které jste v reálném světě ještě neviděli. Navíc i fyzicky cítíte, že mozek pracuje úplně jinak, než v normálním snu nebo při běžném vědomí. Jak vyvolat lucidní sen? … Pokračování na další straně

  • 3. 4. 2019 at 22:06
    Permalink

    Dobrý den, z mé zkušenosti se raději vůbec nezabývejte duchovní stránkou. Pro vás je zcela zbytečná a matoucí.Nic ale zhola nic o ní nevíte a přesto je to klíč doplňující člověka k jeho seberealizaci. Pokud byste zažil to co já kleknete si na kolena a budete se jen modlit úžasem.:-)

    Odpovědět
    • 11. 7. 2019 at 20:54
      Permalink

      Možná, že nás jednou čeká změna paradigmatu skrze lepší pochopení psychických nemocí. Přijdeme třeba na to, že někteří psychicky nemocní lidé žijí zároveň tady a v jiné realitě? Vidí a slyší kvantové jevy, které jejich pozorovatelé v této realitě vidět nemohou? Oni naprosto věří, protože to co vnímají, je jimi vnímáno zcela a totálně reálně. Psychiatr nemá možnost tam nahlédnout. I kdyby skutečně šlo o prolínání paralelních realit, tedy částečně jsou tito lidé tady a částečně v jiné realitě, neznamená to, že nejsou nemocní. Jestliže vnímáte něco, co lidé okolo vás nemohou vnímat, není to normální a může vám to značně komplikovat život. Psychiatr má řešení v podobě chemických látek, které blokují receptory, takže tu jinou realitu moc nevnímáte, neděsí vás, ale zároveň to má negativní vedlejší účinky, protože každé léky mají nějaké vedlejší účinky (dopad na zdraví, rozostřené vnímání této reality, problémy začlenit se do běžného života). Psychiatr nevidí a neslyší to co vy, ale může najít svou vlastní cestu do jiného světa, což se často stává (jednoduše zešílí). Děje se to také kvantovým fyzikům, protože se nadměrně snaží uchopit racionální myslí jevy neuchopitelné. Nenápadný počátek šílenství fyziků bývá dle mého názoru často při ověřování dvojštěrbinového experimentu, kdy chování fotonů závisí na pozorovateli, což je samo o sobě šílené. Následuje většinou změna paradigmatu … a psychické problémy, protože se v tom začnou dost šťourat. Výsledky těchto fyzikálních experimentů jsou zcela prokazatelné a tím totálně bourají představu o realitě.
      Souhlasím, že duchovní stránka je matoucí. Jestliže nelze v „duchovní“ rovině najít žádné logické záchytné body a tedy ani nelze dát těm jevům smysluplnost, potom je zřejmé, že zkoumat podobné věci je kontraproduktivní. Ničemu to nepomůže. Pokud by však bylo možné nahlížet do paralelních světů a vnímat pevné logické záchytné body (objevovat logiku), potom proč ne? Má-li někdo tuto schopnost, měl by duchovno (ať už je to cokoliv) prozkoumávat. Já tam nikdy neviděl ani neslyšel nic, co by dávalo sebemenší smysl. A dávat těm jevům nějaký smysl jenom na základě údivu, překvapení nebo že něco vzdáleně připomíná to a to (volné asociace), mi přijde, promiňte, hloupé.

      Odpovědět
  • 4. 3. 2020 at 2:48
    Permalink

    Dobrý den. Chtěl bych se pouze zeptat jestli má lucidní snění nějaké „vedlejší účinky“ jako třeba že se nemohu samovolně probudit, noční můry na které nemůžete přestat myslet takže nezmizí atd. Moc by mě zajímalo jestli je to skutečně bezpečné. Přecejen o mozku toho ještě moc nevíme

    Odpovědět
    • 9. 3. 2020 at 8:51
      Permalink

      Lucidní snění je při rozumné míře užívání neškodné. O lucidní snění se totiž jedná jen v případě, kdy máte kontrolu nad snem. V těchto snech se nestává, že by vás něco pronásledovalo nebo jinak obtěžovalo. Jsou to především „průzkumné – údivné“ sny.
      Může se však stát, že zažijete noční můru, která se tváří jako lucidní sen a je doprovázena spánkovou paralýzou, což je velký problém, pokud jste o tom nikdy předtím neslyšeli. Nemalé procento populace má poruchu spánku, kdy je narušen mechanismus oddělující snění od bdění. Zejména tím trpí lidé pracující na směny nebo nadměrně užívající lehké drogy, ale může se to stát třeba i jste-li přetížení nebo když vás něco nebo někdo v noci často budí.

      Zdravý spánek doprovází relaxace svalstva. Spánková paralýza je děsivý stav, kdy jste se probudili, ale vaše svalstvo je stále odpojené a relaxuje. Mnohdy se nemůžete ani pohnout. Nejhorší je, že tento stav často doprovází různé podivné zvuky, vibrace, nebo i záblesky světla. Když to člověk zažije poprvé a nikdy předtím o tom neslyšel, může to značně narušit jeho psychiku. Začne při tom totiž naplno pracovat fantazie ve spolupráci s emocemi. Snažíte se příjít na to co se děje. Máte strach. Pokud s tím začnete bojovat, jen se vše zhoršuje a strach se stupňuje. Pokud navíc máte do paměti natažené horory, fantasy nebo sci-fi, vaše fantazie si hrábne přesně tam. Začnete hledat vysvětlení v oblastech nadpřirozena, nebo jste-li více vědecky založeni, tak třeba začnete věřit, že vás unesli mimozemšťané a provádějí na vás pokusy.
      Přitom je řešení velice jednoduché. Uklidnit se, nevšímat si projevů spánkové paralýzy a nechat to odeznít. Většinou stačí pár minut. Nechcete-li takové stavy zažívat, musíte si dát do pořádku život. Nehltat zábavní negativní zpravodajské stoky, více než filmy nebo seriály sledovat dokumentární nebo naučné pořady (na youtube je toho spousta), číst odbornou literaturu, vzdělávat se, snažit se žít zdravě atd. O tom je např. tento web, nebo alespoň když mám chvilku času, tak sem nějaké ty užitečnější informace píšu.

      Odpovědět
  • 29. 2. 2024 at 19:56
    Permalink

    Ahoj, je mi 44 a lucidní sny mám od svých 14ti let. Zprvu jsem se bál a nevěděl o co jde, ale pak mi jedna hodná prodavačka v podchodu doporučila nějaké knihy, kde jsem stavy identifikoval, to mi bylo tak 16. Já jen můžu litovat pochybovače, protože jakmile jste tam, víte, že je to něco nepozemského. Některé sny později přecházely v mnohem hlubší stavy až někdy děsivé, zato ale několikrát intenzivnější a jak bych to nazval „pravdivější“ než stav bdělosti v každodením životě. Ve finále jsem už ani při usínání vědomí neztrável a potom přicházely astrální zážitky. Jen mohu říci, že po tom všem vím, že smrt neexistuje a tenhle svět tady je také jen sen. Tak snům zdar, ať se daří.

    Odpovědět
    • 1. 3. 2024 at 14:48
      Permalink

      Ahoj. Tvrzení „smrt neexistuje“ je problematické. Připusťme existenci astrálu či nějaké jiné formy Matrixu (či vnořených Matrixů, paralelních realit, apod.), kdy dle většiny učení přežívá vědomí a případně reinkarnuje. Musíme se bavit přirozeně čistě v hypotetické rovině, protože všechny zážitky s tímto související jsou vždy pouze subjektivní a nedají se nijak dokázat.
      Takže, můžeme tvrdit, že smrt neexistuje, když při každé destrukci fyzického těla dojde zároveň k totálnímu smazání paměti, tedy ke ztrátě veškeré identity, snad kromě vnímání?
      Je samotné vnímání identitou? Obávám se, že identita musí být přichycena k paměťové platformě, k matrici, kde lze uchovávat stavy, zážitky, vjemy. Bez paměti identita nemůže existovat. Zničení paměti = smrt.
      Ani v živých lucidních snech žádná identita neexistuje. Vždy jde o prožitky unikátní a pouze o prožitky, nikoliv o žití. Ve snech totiž nikdo nemá „trvalé bydliště“, kam by se mohl vracet a kde by mohl například zanechávat předměty nalezené při cestování po matrici v nějaké jiné rovině existence či jen v jiných oblastech. Fluidní proměnlivá, nelogická až bláznivá povaha snů spíše naznačuje, že vnímáme pouze výtvory našich mozků, které jsou někdy vskutku barvité a neuvěřitelné.

      Jsou sice lidé, kteří tvrdí, že si pamatují minulé životy. Pochybuji, že si něco jen tak vymýšlejí. Mají živé zážitky, to ano, ale ani oni sami si nemohou být jistí, že nejde jen o informace vygenerované jejich mozkem. A mozek dokáže neuvěřitelné věci.
      Poslouchal jsem nahrávky jedné vědátorky, která se zabývá výzkumem lidské paměti a zejména chybami v souvislosti s problematikou svědeckých výpovědí při vyšetřování zločinů. Velké množství lidí bývá neprávem odsouzeno právě kvůli výpovědím očitých svědků, kdy jejich fantazie pracuje na plné obrátky, mozek vygeneruje detailně věci, které se nestaly a dojde k uložení příběhů do jejich paměti tak, jako by se opravdu staly. Je to tragédie. Hodně lidí bývá později osvobozeno na základě přezkoumání dalších důkazů forenzních analýz, zejména díky DNA, která je unikátní, ale každý to štěstí nemá.

      Nedávno mě zaujalo video generované AI, které trochu připomíná jak fluidně probíhají některé sny. Jestliže dnešní primitivní počítače dokáží generovat tak úžasné sny, potom nechápu, proč se podivujeme nad schopností nejsložitějšího systému ve známém vesmíru (bavíme se o lidském mozku) generovat sny ještě barvitější a díky prolínání s dalšími vjemy i hmatatelnější. Někdo ve snech slyší i zvuky, někomu se připojí hmat, možná i čich. To žádná AI neumí a přesto i jen vygenerované obrázky jsou fantastické. Tady je odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=0fDJXmqdN-A
      Sny mají podobnou „logiku“, jako výše uvedené video. Tedy žádnou. Nechce se mi připustit, že „astrál“ skutečně existuje, protože bych musel zároveň uznat, že jde o místo krajně nelogické, naprosto šílené. Navštívit šílené nelogické místo, kde se vše děje zcela náhodně jako ve snech, bez jakékoliv smysluplnosti, vědoměji než jak lze vnímat ve snech netoužím. Mám rád logiku.

      Odpovědět

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *